Saturday, February 11, 2023

PERALIHAN KEPIMPINAN BELIA SATU LEBARAN BARU


"PERALIHAN KEPIMPINAN BELIA SATU LEBARAN BARU"

KUALA TERENGGANU,11 Febuari 2023- Peralihan kepimpinan belia satu lebaran baru di Malaysia sedikit masa lagi.

Peralihan ini satu peralihan mengikut Akta 668 yang telah dipersetujui dalam sidang parlimen.Akta 668 merupakan peralihan had umur belia daripada umur 40 tahun kebawah kepada 30 tahun kebawah.

Saudara Ahmad Faris bin Yusof selaku Pengerusi MAYC Kawasan Bachok berkata,peralihan ini merupakan satu tugas dan tanggungjawab besar perlu dipikul oleh kepimpinan belia.Pewaris kepimpinan belia perlu dilahirkan lebih ramai lagi supaya Malaysia tidak ketandusan kepimpinan belia.

Katanya lagi dalam sesi santai bersama rakan MAYC di Kuala Terengganu,mahasiswa dan mahasiswi juga perlu terlibat dalam organisasi belia bagi meneruskan legasi kepimpinan belia di Malaysia.Terima kasih Saudara Faizal Haron selaku Setiausaha Agung MAYC Kebangsaan merangkap Bendahari Majlis Belia Negeri Terengganu.

Turut bersama dalam sesi santai kali ini Saudara Rifhan Noordin selaku EXCO MAYC Kebangsaan.MAYC merupakan platform terbaik untuk golongan belia dan beliawanis di Malaysia terlibat dalam aktiviti khidmat masyarakat.

       Jom sertai keluarga MAYC Kawasan Bachok.Kami sedang mencari golongan belia dan beliawanis berumur 15 tahun hingga 35 tahun untuk mendaftarkan diri sebagai ahli MAYC Kawasan Bachok.Berminat untuk daftar ahli hubungi ditalian 017-9160753(Azrie) atau 011-19041782(Suriani Ramle).


#MyMAYC #MAYCKawasanBachok #MAYCBachok #KelabBeliaGunong #KelabBeliaKgKuinPasir #KelabBeliaWakafZin #KeluargaMalaysia #KeluargaKelantan #KeluargaBachok #KeluargaMAYCKawasanBachok #KeluargaKelabBeliaGunong #KeluargaKelabBeliaWakafZin #KeluargaKelabBeliaKgKuinPasir






 

No comments:

Post a Comment

KEJOHANAN SEPAK TAKRAW TERTUTUP KOMUNITI BELIA MUKIM KANDIS 2024

KEJOHANAN SEPAK TAKRAW TERTUTUP KOMUNITI BELIA MUKIM KANDIS 2024 14 September 2024 (Sabtu) 7.30 Pagi Gelanggang Sepak Takraw Kampung Teko...